luni, 22 decembrie 2008

Foaie verde de cucuta, vine mandra pe conducta...

In multe case din zona Munteniei, in preajma sarbatorilor (..si numai) se aude un anumit gen de muzica. Este muzica de petrecere…stil Nicu Paleru. Nu stiu cum sa-i spun astfel. Este muzica vesela cu versuri usoare spre tampite uneori, acompaniata de un acordeon, o orga si poate o vioara sau un saxofon. Nu ma deranjeaza muzica, dovada fiind ca am in calculator melodii de acest gen. Nicu Paleru, Nicu Albu, Emilia Ghinescu sau Violeta Constantin au un izvor nesecat pentru melodiile lor, satul din zona Munteniei fiind plin de familii pe seama carora se pot face discografii intregi. Ma deranjeaza faptul ca acesti oameni de la tara cred in versurile satirice ale acestor melodii si considera ca cei care canta le dau sfaturi bune de urmat.

Niste exemple?

• “Nevasta mea tot imi spune sa beau lapte dimineata/ Pai dac-ar manca vaca prune, as bea toata viata”
“Si o luna, s-inc-o luna, s-inc-un an as dormi, mi-as face pat langa cazan/ si cand e sa ma trezesc, cu tuica sa ma cinstesc ca asa ma-nveselesc”

(Nicu Paleru si Alberto de la Ploiesti)

// Nu-i mai satura lumea de atata Saniuta…

• “Soferul, soferul si nu vreau pe altul/ E cel mai frumos si-o iubit tot satul”
“Au lume, soferul e hot/ te pune-n masina si sa iesi nu poti”

(Junior 2000)

// Obsesia tarancilor pentru tarani oxigenati cu masini.

• “Sunt tanar si am dusmani ce-mi poarta grija la bani/ Se intreaba cat mai pot si banii de unde-i scot”

(Emilia Ghinescu)

// “bogatii” din sat care se cred invidiati de restul comunitatii pentru casa cu termopane, opelul second-hand adus din strainatate si gazonul din curte. Faza e ca “resturile” chiar pun botul…

• “Primeneste-ti finul bine, ca va fi barbat de maine, pune-i cravata la gat, azi va fi faclau si-atat”

(Emilia Ghinescu)

// perceptia bolnava ca o casatorie poate face dintr-un pampalau un barbat si totodata ca dupa ce faci 20 de ani trebuie sa te insori.

Vreau sa mentionez ca nu le aduc reprosuri interpretilor enumerati si nici nu-i critic pentru versuri. Vreau sa atrag atentia ca versurile sunt reprezentative pentru oamenii de la sat din aceasta zona si ar trebui schimbata intr-un fel.



Technorati tags:

Un comentariu:

  1. Buna, imi puteti spune ce melodie are versurile “Nevasta mea tot imi spune sa beau lapte dimineata/ Pai dac-ar manca vaca prune, as bea toata viata”?
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere