duminică, 17 august 2008

Meteora

Meteora este unul dintre cele mai importante grupuri de manastiri din Grecia, dupa cel din Muntele Athos. Cele 6 manastiri au fost construite spectaculos in varful unor stanci inalte care au iesit abrupt din pamant. Acest fenomen geologic este unic in lume si exista foarte multe teorii legate de aceste minuni ale lumii, insa niciuna nu a putut fi dovedita.

Marele Meteor (Great Meteoron Monastery) este manastirea cea mai mare de aici si a fost construita in secolul 14. Aceasta minunata manastire a fost construita in forma unei cruci grecesti. In cadrul manastirii exista si un muzeu ce contine cruci si sipete, epitafuri si icoane, potire si evanghelii, toiaguri arhieresti, odajdii sfinte dar si obiecte ce apartin armatei elene si documente legate de razboiul dintre acestia si otomani. De asemenea puteti vedea o bucatarie din secolul 16 decorata cu obiecte populare si vase vechi din lut, cupru sau lemn.

De curand, si eu am vizitat aceste locuri. M-au impresionat aceste forme de relief unice dar si manastirea. Ma gandeam ca nicaieri in lume nu voi gasi lacase de cult mai frumoase decat cele din Bucovina. M-am inselat dintr-un anumit punct de vedere. Am ramas socat de frumusetea manastirii dar nu am simtit acea apropiere fata de divinitate ca in Moldova. La Marele Meteor m-am reintalnit cu opulenta si raceala specifice ortoxiei. Am putut vedea in muzeul manastirii, cat de mult tine Biserica Elena la faptele vitejesti ale ostasilor greci de-a lungul timpului.

Priviti cateva poze din aceste locuri minunate.




Technorati tags:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu