luni, 6 octombrie 2008

Despre o carte pe care nu va sfatuiesc sa o cititi

Nimeni nu m-a atentionat in legatura cu Gerard de Villiers. Am gasit o carte care mi-a atras atentia prin titlul ei. "Pact cu moartea la Belgrad" mi s-a parut un titlu destul de interesat pentru mine. Ma ducea cu gandul ca as putea afla mai multe despre viata sociala a sarbilor, despre lucruri din societate, samd.

Am ramas surprins cand am observat ca printre personaje se numara nume reale ca "Legija", Zoran Djindjic, Arkan, Vuk Draskovic si multi altii. Atunci interesul mi-a crescut destul de mult si nu-mi imaginam cum mi-a scapat o astfel de carte din mana pana acum. Pe parcurs, insa, mi-am dat seama de imaginatia bogata autorului, despre "vitejia" eroilor din serviciile secrete straine, de faptul ca Villiers cunoaste poporul sarb din auzite si din informatii date de agentiile straine pentru a ascunde anumite evenimente. Cartea pleaca de la niste evenimente de regretat care s-au intamplat in Iugoslavia si este "imbunatatia" cu picanterii ieftine de francez.

Cartea este vulgara, are parte de o actiune de film politist prost iar maiestria autorului lipseste cu desavarsire. Este o carte de citit intre statii la metrou, la fel cum citesti "Libertatea" sau orice ziar de scandal. Sau mai bine nu o citesti deloc.

Este vina mea ca nu am auzit de seria SAS a autorului si despre incercarile lui de a obtine venituri din vanzarea cartilor, introducandu-l pe eroul sau Malko Linge in intamplari care au legatura puternica cu evenimente explozive ce au loc cu adevarat in lume.

Sper sa revin cu o carte buna, pe care s-o v-o recomand cu placere...pana atunci ocoliti-l pe agentul CIA, Malko Linge!

Technorati tags:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu