joi, 7 mai 2009

Cel mai cumplit sentiment..

Voi care credeti ca e cel mai cumplit sentiment care il poate simti cineva pentru tine? Ura? Invidie? Eu cred ca mila.

Am urmarit inainte de Paste emisiunea speciala a lui Mircea Badea, care a avut-o ca invitata pe Teo Trandafir. Nu sunt genul de adolescent care se uita cu nerabdare la emisiunea acestuia pentru a veni a doua zi in cercul lui de prieteni cu o idee inovatoare marca "Mircea Badea". Nu am un sentiment de admiratie pentru el, dar nici nu pot spune ca este un om oarecare de televiziune. Este peste media oamenilor de televiziune din Romania, dar nu cu mult.. De multe ori reuseste sa coboare la nivelul acestora.

Revin la emisiune. Teo Trandafir a spus atunci un lucru care mi-a ramas in memorie si dupa cateva saptamani am inceput sa-l "rumeg". Cel mai groaznic este ca unei persoane sa-i fie mila de mine.

M-am pus in aceasta situatie. Cum as reactiona daca as simti mila cuiva fata de mine? Multi ar reactiona pozitiv si ar aprecia gestul "milosului" gandindu-se ca acesta se gandeste la el si ii intelege necazurile.

Pe mine un astfel de sentiment m-ar transforma radical. Cat timp voi mai avea resurse, voi incerca sa inlocuiesc mila cu admiratia. Nu-mi permit acest sentiment. Poate ca as recurge si la atacuri asupra persoanei... Cat timp mai pot face ceva, sa fiu demn de mila mi se pare de neconceput. Din pacate, aceasta transformare iti poate cauza pierderi in randul cunostintelor. Am spus in randul cunostintelor si nu in randul prietenilor. Nu cred ca unui prieten ii poate fi mila de tine. Acesta trebuie sa fie langa tine la bine si la rau asa cum si tu ai fost langa el. Mila trebuie lasata celui mai mare dusman, unuia caruia nu-i pasa de posibilele resentimente...

Un comentariu:

  1. True.
    Din pacate, fara voia mea, traiesc asta; este intr-adevar cel mai groazic sentiment.

    RăspundețiȘtergere